Datum | Název akce | Trasa vlaku | Složení soupravy | Poznámka |
---|---|---|---|---|
10.8.–11.8.2024 | Šlechtičnou na Chodské slavnosti | Plzeň – Domažlice – Česká Kubice a Domažlice–Kdyně | Parní lokomotiva 475.111 IMC | Vizte plakát s jízdním řádem a ceník jízdného |
Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |
Publikováno 21.10.2012
Společnost RegioJet, provozující v současné době vlaky kategorie InterCity mezi Prahou, Ostravskem a Košicemi, vypravila v sobotu 20.října 2012 mimořádný osobní vlak pro fotografy a příznivce společnosti na okružní trase Praha-Smíchov-Hostivice-Rakovník-Blatno u Jesenice-Bečov nad Teplou-Mariánské Lázně-Svojšín-Bor-Domažlice-Plzeň hl.n.-Beroun-Praha-Smíchov. Byť mi bližší souvislost uniká, dle společnosti souviselo vypravení vlaku s vyhlášením výběrového řízení na provozování rychlíků z Olomouce přes Krnov do Ostravy, kterého se RegioJet zúčastnil. Do čela soupravy osobního vlaku vedeného po romantických lokálkách západních Čech (jak společnost jízdu prezentovala) byla nasazena jediná motorová lokomotiva, kterou RegioJet v současnosti vlastní, a to ,,Hektor" 721 151 v atraktivním žlutém firemním nátěru. Souprava pak měla být sestavena ze čtyř vozů řady Bix dopravce KŽC s.r.o., nakonec ale byly nasazeny vozy jen tři. Z Domažlic se vlak vydal do Plzně se zpožděním 45 minut, což se však vzhledem k délce trasy dalo pochopit a cestujícím ve vlaku snad příliš nevadilo.
Publikováno 27.5.2012
První průjezd Orient Expressu po trati 180 v roce 2012, konkrétně 26.května, byl zvláštní hlavně tím, že vlak většinu cesty po trati 180 nejel. Právě tu sobotu ráno totiž začala třídenní nepřetržitá výluka v úseku Holýšov-Staňkov a sedmnácti-vozová luxusní souprava vlaku z Benátek přes Prahu a Paříž do Londýna tak musela být v úseku Plzeň-Domažlice vedena odklonovou trasou přes Klatovy, kterou po dobu výluk na trati 180 pravidelně využívají i dálkové expresy. Toto opatření uvítali zejména fotografové, neboť trať 185 z Klatov do Domažlic je pro účely fotografování mnohde atraktivnější než hlavní trať jakou je stoosmdesátka, vlak nicméně dorazil do Domažlic se 45 minutovým zpožděním oproti pravidelnému jízdnímu řádu, což se však na takto daleké trase jistě ztratí. Do čela soupravy byla tentokrát postavena netradiční kombinace přípřežní ,,bleskové" lokomotivy 754 059 a vlakové 754 058 v jedné z prvních verzí jednotného nátěru ČD od studia Najbrt. Fotografie kterou jsem tohoto dne pořídil sice nepochází z trati 180, zachycuje však odklon vlaku který měl být po této trati původně veden, takže se nejedná o zcela nemístný snímek.
Datum druhého odjezdu Orient Expressu z Prahy a tedy průjezdu vlaku po trati 180 bylo stanoveno na 6.října. Tentokrát již měl být vlak veden v klasické trase po domažlické trati a také se tak stalo, přesto se VSOE ani nyní nevyhnul nabrání výrazného zpoždění oproti stanovenému jízdnímu řádu. Právě před průjezdem Orient Expressu výhybnou Radonice nastal zde totiž problém s přehazováním výhybek, který znemožňoval postavení dopravní cesty a průjezd vlaku. Ten tak musel zastavit před vjezdovým návěstidlem do výhybny, umístěném před koncem nástupiště přilehlé zastávky Milavče, více jak polovina sedmnácti-vozové soupravy pak zasahovala až za nástupiště zastávky a zablokovala také přejezd silnice z Milaveč do Nahošic a Blížejova. Souprava luxusního vlaku nakonec uvízla na místě přesně na 60 minut a stala se objektem zájmu místních obyvatel i nepříliš nadšených cestujících čekajících na zastávce na pravidelný spoj. Závadu zřejmě nebylo možné ve výhybně v blízké době úplně odstranit, po hodině čekání byl však vlaku povolen opatrný pomalý průjezd a Venice Simplon-Orient-Express mohl tedy pokračovat v další cestě do Paříže. Šťastnou náhodou jsem po vyfotografování expresu za Staňkovem zamířil s Janem Tauberem právě k Milavčím a můžete se tak níže podívat na záběry ,,Krále vlaků" stojícího v jedné malé zastávce trati 180 nebo na video rozjezdu vlaku z milavečské zastávky od Jana Taubera.
Publikováno 27.8.2012
Fotografy sice ne příliš vyhledávaným ale již několik let zavedeným zvláštním vlakem na domažlické trati je také Chodovar expres, mířící z Plzně do Staňkova a dále přes Poběžovice, Bor a Tachov do Chodové Plané na Slavnosti piva rodinného pivovaru Chodovar probíhající tentokrát 25.srpna. Letošní ,,cirkusová" souprava sestávala ze dvou osobních vozů ČD - každý v jiném barevném provedení - a nezbytného bistro-vozu. Do čela vlaku se pak postavila vyzdobená lokomotiva 742 420 společnosti ČD Cargo.
Publikováno 14.8.2012
Přestože tradiční hlavní aktér parních jízd organizovaných na trati 180 u příležitosti Chodských slavností v Domažlicích a slavností Skolení draka ve Furthu im Wald, totiž parní lokomotiva 475.111 v majetku Iron Monument Clubu v Plzni, je od podzimu roku 2011 neprovozní, zvuk parní lokomotivy se oběma slavícími městy nesl i letošního roku. Iron Monument Club totiž zajistil nasazení čtyřnápravové tendrové parní lokomotivy 464.102 patřící Národnímu technickému muzeu v Praze a provozované společností Klub historie kolejové dopravy. Tato lokomotiva se sice na rozdíl od plzeňské ,,šlechtičny" na tuto trať z historického hlediska příliš nehodí, to však celé akci nijak neubíralo na zajímavosti ani popularitě. Naopak, nasazením jiné lokomotivy se letošní parní jízdy staly dozajista lákadlem i pro ty, které již ,,šlechtična" omrzela, respektive pro ty, kteří rozdíl mezi oběma lokomotivami vnímají. Přestože šlo o první nasazení ,,ušaté" na tuto akci, nevyskytl se o víkendu 11. a 12. srpna, kdy slavnosti probíhaly, žádný problém - lokomotiva se v čele vlaků předvedla v plné síle a dělala radost nejen početné skupině fotografů či divákům a cestujícím, ale podle stručné zprávy na webu IMC také lokomotivní četě samotné.
Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |
© 2007-2024 Tomáš Richtr
Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.