Datum | Název akce | Trasa vlaku | Složení soupravy | Poznámka |
---|---|---|---|---|
10.8.–11.8.2024 | Šlechtičnou na Chodské slavnosti | Plzeň – Domažlice – Česká Kubice a Domažlice–Kdyně | Parní lokomotiva 475.111 IMC | Vizte plakát s jízdním řádem a ceník jízdného |
Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |
Publikováno září 2009
26.září 2009 brzy ráno byl jako Zvl.Os 38858 vypraven z Plzně do Domažlic parní vlak vedený plzeňskou klasikou - ,,Šlechtičnou" 475.111 v majetku IMC Plzeň. Důvodem k vypravení vlaku byly oslavy Dne železnice, který tento rok připadl právě na 26.září. Centrem oslav se staly právě Domažlice, kam parní vlak dorazil v 8:46. Po necelých 20 minutách odtud jako Zvl.Os 38859 vyrazil po trati 185 do Kdyně aby se vzápětí jako Zvl.Os 38860 vydal na zpáteční cestu do Domažlic a po trati 184 pokračoval až do Klenčí pod Čerchovem. Odtud pak již jako Zvl.Os 38861 zamířil s více jak hodinovou pauzou v Domažlicích zpět do Plzně, kam dorazil pár minut před třetí odpoledne. V Domažlicích navíc v dopoledních hodinách proběhla dříve avizovaná výstava lokomotiv, jak se ukázalo na místě, vystavena byla lokomotiva 754 029 a jednotka 814/914 015. ,,Výstavu" lokomotiv pak doplňovala malá výstavka o historii tratí v okolí Domažlic, modelové kolejiště a pořádané exkurze do výpravní kanceláře (bohužel špatná informovanost zejména o těchto exkurzích mnohé návštěvníky odradila a odcházeli aniž do kanceláře nakoukli).
Publikováno říjen 2009
Na rok 2009 byly po trati 180 naplánovány tři průjezdy Orient expressu, a to 2.května, 19.září a ještě jeden v říjnu. Říjnová jízda byla ale nakonec z Prahy přetrasována na podkrušnohorskou magistrálu a do Německa se jelo přes Cheb, Orient express se tak po trati 180 projel jen dvakrát.
Publikováno 1.9.2009
Winton Train - to je název vlaku vypraveného u příležitosti 70.výročí záchrany 669 dětí Sirem Nicholasem Wintonem před druhou světovou válkou. Na svou cestu se vydal 1.9.2009 v 9 hodin dopoledne z hlavního nádraží v Praze, odkud zamířil do Plzně, Domažlic a přechodové stanice Furth im Wald. Cílovou stanicí, stejně jako několika jeho předchůdců v roce 1939, byl Londýn, kam vlak dorazil asi za 4 dny. Souprava byla sestavena z maďarských a německých historických vozů 1.třídy a po celé trase byla vedena v parní trakci. V úseku Praha - Furth im Wald byla vedena lokomotivami 498.022 a přípřežní 486.007. Protože šlo o neveřejnou akci, vlak zastavoval pouze kvůli křižování či dobírání vody, jako se to stalo i ve Vejprnicích, odkud jsou některé níže umístěné fotografie.
Publikováno srpen 2009
Roku 2009 vyšly Chodské slavnosti na víkend 15. a 16.srpna a mimořádně jim přálo počasí. Zatímco návštěvníci kulturních programů v Domažlicích a Furthu se tlačili v davech na rozpálených náměstích, příznivci železnice se pohybovali kolem tratí v okolí Domažlic. Tahákem totiž nebyla jen jízda tradičního parního vlaku se šlechtičnou 475.111 IMC Plzeň, ale také posilování pravidelných vlaků, které museli zvládnout větší nápor cestujících. Mnoho fotografů se vypravilo fotit soupravy vedené ,,Brejlovci" na trati z Domažlic do Kdyně a Klatov, zajímavý byl ale i provoz na trati 180, kde byla neplánovaně nasazena českobudějovická zamračená 749 252 v celočerveném nátěru. Fotografie pravidelných vlaků vedených touto lokomotivou lze nalézt ve fotogalerii.
Zobrazit články z roku: | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |
© 2007-2024 Tomáš Richtr
Optimalizováno pro rozlišení 1024 x 768 px a vyšší.